5 Makanan yang Yahudi kata Tak baik tapi sebenarnya...

Gambar hiasan

1. Banyak buku-buku berunsur sains mengatakan bahawa sekiranya kita ingin mendapatkan zat makanan seperti vitamin B, Iron, dan sebagainya, makanlah hati haiwan seperti ayam. Ada juga yang mengatakan bahawa memakan hati haiwan seperti hati ayam ini dapat meningkatkan jumlah darah dalam badan. Hakikatnya bahawa Nabi Muhammad melarang umatnya memakan organ dalam haiwan. Sunnah bagi kita mengelak memakan organ dalaman haiwan. Sudah tentunya ada sebab di sebalik larangan Rasullullah itu.
Gambar hiasan

2. Pernah kita terdengar orang mengatakan bahawa kopi itu tidak baik untuk kesihatan? Ada juga beberapa ilmuan sains dan buku mengatakan sedemikian. Sebenarnya kopi ini adalah minuman amalan Rasullullah selain madu dan susu. Lihatlah, kebanyakan profesor yahudi meminum kopi Starbuck walhal mereka(yahudi) mengatakan bahawa kopi itu tidak baik untuk kesihatan.

3. Yahudi juga menyampaikan kepada umum bahawa daging kambing tinggi kolestrol dan tidak baik untuk kesihatan. Sedangkan Nabi kita mengamalkan pemakanan daging kambing. Daging kambing mengandungi kolestrol yang agak rendah dibandingkan dengan daging-daging yang lain.

4. Yahudi juga ada mengatakan bahawa Makanan seperti McDonald itu merupakan makanan yang sihat kerana mengandungi pelbagai zat yang diperlukan oleh tubuh badan. Sedangkan makanan segera tersebut mengandungi banyak lemak yang tidak sihat untuk tubuh badan.
Gambar hiasan

5. Minuman yang mengandungi gula yang tinggi juga banyak dijual dan diopromosikan oleh orang-orang yahudi kepada kita. sedangkan Minuman seperti Coca Cola adalah sangat tinggi gulanya dan tidak baik untuk kesihatan.

Amalkan pemakanan yang sihat.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

5 Tempat makan best di Lahad Datu

Boleh pakai Jubah ke sekolah?

Anda rasa, apakah pandan dan ciku dalam bahasa Inggeris?